راهنمای خرید بهترین کولر گازی پرتابل (قابل حمل)
نوشته شده توسط : zg

کولر گازی پرتابل یکی از سیستم های سرمایشی و گرمایشی قابل حمل می‌باشد. که به جهت راحتی نصب و عدم نیاز به فضای بزرگ و امکانات خاص خرید کولر گازی پرتابل امروزه رواج یافته است. برندهای مختلفی از کولر گازی پرتابل در بازار موجود است. به همین دلیل انتخاب بهترین کولر گازی سخت می شود. در این مقاله با توضیحات جامع و تخصصی درباره کولر گازی پرتابل، قیمت کولر گازی پرتابل و… به شما کمک می کنیم . تا بتوانید بهترین کولر گازی را متناسب با فضا و نیاز خود با خیالی آسوده تهیه نمایید.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل چیست؟

 پرتابل به معنای قابل حمل است. در واقع کولرگازی پرتابل به‌ راحتی قابل نصب و جابجایی می باشد. نصب کولر گازی پرتابل در مقایسه با کولر گازی اسپلیت بسیار ساده و آسان است و مشکلات و محدودیت های نصب کولرگازی اسپلیت را ندارد. به همین جهت در فضاهایی کوچک مانند دفتر کار کوچک ، اتاق و... که امکان نصب کولر گازی اسپیلت و یا کولر گازی ایستاده وجود ندارد. کولر گازی پرتابل بهترین انتخاب می باشد. با وجود اینکه این نوع کولر از دسته کولر های ایستاده محسوب می شوند، اما در سایزهای کوچکتری نسبت به اسپلیت های ایستاده ثابت ساخته می شوند.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل همچنین برای کسانی که در مکان های استیجاری مانند آپارتمان و یا مغازه ساکن هستند مناسب است چرا که هنگام جابجایی به‌راحتی میتوانید دستگاه را به محل جدید انتقال دهید.

نحوه کارکرد کولر گازی پرتابل

در کولر گازی پرتابل، کمپرسور درون دستگاه تعبیه شده و در آن از دو موتور استفاده شده است. یکی از موتورها جریان هوا خنک را به بیرون هدایت می کند و دیگری جریان هوا گرم را به داخل انتقال می دهد. به همین جهت محلی که دستگاه قرار دارد بایستی دریچه هوایی نیز برای خارج شدن هوا گرم قرار گیرد.

کولرهای گازی پرتابل اغلب با هدف سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند.

کولرگازی پرتابل، با تبدیل گاز به مایع و مایع به گاز کار می کند و وظیفه اصلی آن گرفتن گرمای محیط (خنک کردن محیط) می باشد و این کار را به وسیله گاز خنک کننده‌ای که با فشار به سمت کندانسور انتقال داده می شود، انجام می دهد. در حین این انتقال و با از دست دادن گرما، گاز تبدیل به مایع می شود و در این روند، سرمایش تولید می شود. سرمای تولید شده وارد محیط می شود و گرمای محیط مجدد گرفته می‌شه و این چرخه مداوم تکرار می شود.

کولر پرتابل

کولرهای گازی قابل حمل (PAC) در واحد های حرارتی انگلیس (BTU) درجه بندی می شوند. تعداد BTU بالاتر به معنای خنک شدن یک اتاق بزرگتر است ، اگرچه این امر باعث گرانتر بودن دستگاه می شود و در برخی موارد با محیط زیست سازگار نمی باشد. به عنوان مثال ، یک تهویه مطبوع 9000 BTU یک اتاق 45 متر مکعبی را خنک می کند ، بنابراین لازم است قبل از خرید بررسی کنید چه فضایی با چه متراژی را خنک می کنید. در ادامه نکات مهم و قابل توجه در خرید کولر گازی پرتابل را بیان می کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم و قابل توجه در خرید کولر گازی پرتابل

  1. متراژ فضای مورد نظر
  2. نوع کاربری فضای مورد نظر : تجاری، اداری، مسکونی و …
  3. جریان مجاز کنتور برق
  4. نوع آب و هوای مکان مورد نظر

طول عمر یک کولر گازی قابل حمل چه مدت است؟

طول عمر دستگاه به مدل و میزان مراقبت از آن بستگی دارد. با این حال، کولر های گازی پرتابل از طول عمر خوبی برخوردارند. "اگر یک دستگاه با کیفیت مناسب بخرید و از آن مراقبت کنید ،طول عمر دستگاه حداقل تا پنج سال می باشد."

چگونه می توان بالا بودن کیفیت یک کولر گازی پرتابل را تشخیص داد؟ پوشش خارجی دستگاه باید از پلاستیک محکم ساخته شود ، زیرا این عایق کمپرسور است و باعث می شود صدای آن کمتر شود. اگر محفظه پلاستیکی را فشار دهید و حرکت کند ، احتمالاً بسیار نازک است و از نمونه کولر های گازی پرتابل ارزان تر است.

قیمت کولر گازی پرتابل (قابل حمل) چقدر است؟

قیمت کولرهای گازی پرتابل از 300 تا 700 پوند است. علی رغم چنین قیمت های گوناگونی ، سه متخصص متفق القول هستند که اکثر مدل های پرتابل کاملاً شبیه به هم هستند ، اما برند و مارک آن ها متفاوت است.

وود می گوید: "اکثر این کولرها در یک کارخانه ساخته می شوند و در هر کشور فقط برچسب گذاری شده اند." Savory اضافه می کند: "انواع مختلفی از مدل ها از آسیا آورده شده اند که فقط مهر و موم شده اند." "آنها تجهیزات را در نام های مختلف جریان اصلی مشترک به اشتراک می گذارند."

مزایای کولرگازی پرتابل

  • کولر گازی پرتابل به راحتی نصب می شود و برخلاف کولرهای معمولی نیازی به نصاب حرفه ای نمی باشد. و افراد میتوانند به راحتی از کولر استفاده کنند.
  • قابل حمل بودن  ویژگی مشخصه این نوع کولر است.  
  • وزن کمتر که به‌راحتی در هر مکانی قابل استفاده بوده و مشکلات نصب کولر گازی اسپلیت را ندارد.
  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • مصرف برق کمتر در مقایسه با کولرهای گازی اسپلیت
  • قیمت مناسب تر در مقایسه با کولر گازی اسپیلت و کولر گازی ایستاده
  • سهولت تعویض و شستشوی فیلتر ها در کولر گازی پرتابل

کولر پرتابل

معایب کولر گازی پرتابل

  • از معایب کولر گازی پرتابل می توان به صدای نسبتا بالای کمپرسور داخل محفظه دستگاه اشاره کرد. از آنجایی که تمامی قسمت‌های کولر از جمله کمپرسور، کنداسور و غیره داخل دستگاه قرار گرفته اند و در کنار هم هستند. در هر محیطی که کولر قرار دارد صدایی نسبتا ناهنجار به گوش می رسد. البته برای رفع این مورد برخی تولیدکنندگان کولرهایی با عایق بندی دقیق و چند فناوری صدا را تا سطح لازم کم و در نهایت قابل تحمل می کنند.
  • از دیگر معایب کولر گازی پرتابل قابلیت خنک کردن فضایی تا 30 متر می باشد. بنابراین اگر فضایی با متراژ بالاتر از 30 متر دارید بهتر است از کولر های گازی در انواع اسپلیت و ایستاده استفاده کنید چرا که تهیه و خرید چندین کولر گازی پرتابل مناسب و نقرون به صرفه نمی باشد. مگر در موارد استثنائی!
  • نیاز به یک سوراخ در پنجره و یا دیوار برای خارج شدن هوای گرم دستگاه
  • قدرت سرمایش کمتر نسبت به کولر گازی اسپلیت

نکات نگهداری و مراقبت از کولر گازی پرتابل

  • وقتی کولرهای گازی در یک اتاق خنک می شوند ، معمولاً آب تولید می کنند که درون دستگاه در یک سطل جمع می شود. برای اطمینان از ماندگاری محصول ، باید هر چند هفته یکبار این سطل را خالی کنید.
  • همچنین تمیز کردن فیلترها در یک کولر گازی پرتابل ضروری است. فیلترها مقدار زیادی میکرولیاف و گرد و غبار تولید شده را می گیرند و می توانند در داخل دستگاه گیر کنند. این کار باعث می شود کمپرسور کولر بیشتر کار کند ، بنابراین راندمان دستگاه پایین می آید و دستگاه با خنک سازی کمتری کار می کند.
  • بنابراین فیلترها را هفتگی پاک کنید ، همچنین قسمت کوره های پشت دستگاه را با جاروبرقی تمیز کنید. همچنین فیلترها را ماهیانه یک بار با آب ولرم و ضد عفونی کننده نرم و ملایم بشویید. این کار باعث از بین رفتن باقی مانده هر نوع اسپری مو یا روغن های پخت و پز می شود که سیستم را مسدود می کنند.
  • در فصول سرد سال در صورت نیاز به جمع کردن دستگاه آن را مرتب در فضایی نگهداری کنید این باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت کولر گازی در انواع پرتابل اسپلیت و ایستاده را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.





:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی - قیمت کولر گازی - کولر گازی پرتابل - قیمت کولر گازی پرتابل - کولرگازی - بهترین کولر گازی - کولر گازی ایستاده - بامین تهویه ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: